دیدگاه های مختلف پیرامون چیستی مددکاری اجتماعی

مددکاری اجتماعی حرفه ای است که نیاز به شفقت، تاب آوری و تعهد عمیق به عدالت اجتماعی دارد

مددکاری اجتماعی چیست؟ مددکاری اجتماعی به مثابه چراغ امید است که به شکل خستگی ناپذیر، برای ایجاد دنیایی که در آن همه فرصت پیشرفت، رشد و یادگیری داشته باشند کار می کند.

مددکاری اجتماعی چیست؟ دیدگاه چند نویسنده

What is Social Work? A Multi-Author Perspective

مددکاری اجتماعی یک حوزه متنوع و پیچیده است که زندگی های بی شماری را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار می دهد. برای درک واقعی ماهیت آن، بینش هایی را از کارشناسان مختلف در این زمینه جمع آوری کرده ایم.

بیایید دیدگاه های آنها را در مورد اینکه مددکاری اجتماعی برای آنها و جامعه به طور کلی به چه معناست بررسی کنیم.

دکتر سارا جانسون، استاد مددکاری اجتماعی در دانشگاه کلمبیا

مددکاری اجتماعی عبارت است از کاربرد حرفه ای دانش، ارزش ها و مهارت های علوم اجتماعی برای کمک به افراد، گروه ها و جوامع برای برآوردنِ نیازهای اساسی، تقویت عملکرد اجتماعی و ارتقای عدالت اجتماعی. این کار در مورد توانمندسازی افراد برای غلبه بر چالش ها و ایجاد تغییرات مثبت در جامعه است. ”

ما فقط مشکل گشا نیستیم، ما تغییر دهنده و مدافع جهانی عادلانه تر هستیم.»


مارک رودریگز، مددکار اجتماعی بالینی دارای مجوز

“در عمل من، مددکاری اجتماعی این است که در هنگام آسیب پذیرترین لحظات آنها در کنار مردم باشم. ارائه حمایت، راهنمایی و منابع برای کمک به افراد و خانواده ها برای عبور از چالش های زندگی. ما کلاه های زیادی به سر می گذاریم – مشاور، وکیل، مربی، و گاهی اوقات، حتی شانه ای خواهیم بود برای گریه کردن.» مددکاری اجتماعی چیست  مددکاری اجتماعی چیست  مددکاری اجتماعی چیست

ما هر روز این امتیاز را داریم که در زندگی یک نفر تغییر ایجاد کنیم، مهم نیست که چقدر کوچک به نظر می رسد.»


مددکاری اجتماعی چیست؟
مددکاری اجتماعی چیست؟

عایشه پاتل، سازمان دهنده جامعه و مدافع عدالت اجتماعی

مددکاری اجتماعی ذاتاً سیاسی است. این کار در مورد به چالش کشیدنِ نابرابری های سیستمی و تلاش برای تغییر اجتماعی است. ما تلاش می کنیم تا صدای جوامعِ به حاشیه رانده شده را تقویت کنیم و برای سیاست هایی مبارزه کنیم که عدالت و برابری اجتماعی را ترویج می کند.”

کار ما فراتر از مداخلات فردی است؛ هدف ما ایجاد موج‌هایی از تغییر است که کل جوامع را متحول می‌کند.»


دکتر رابرت چن، محقق در مددکاری اجتماعی بین المللی

مددکاری اجتماعی یک حرفه جهانی است که با زمینه های فرهنگی متنوع سازگار است. این موضوع در مورد درک تأثیر متقابل بین سنت های محلی و حقوق بشر جهانی است. ما در سراسر مرزها برای رسیدگی به مسائل جهانی مانند فقر، مهاجرت، و تغییرات آب و هوایی کار می کنیم و همیشه به تنوع فرهنگی احترام می گذاریم و در عین حال به ترویج توسعه اجتماعی می پردازیم».

در دنیایی به هم پیوسته، مددکاری اجتماعی نقش مهمی در تقویت همبستگی جهانی و توسعه پایدار دارد.


اما فاستر، مددکار اجتماعی مدرسه

در محیط آموزشی، مددکاری اجتماعی ایجاد پلی بین دانش‌آموزان، خانواده‌ها و سیستم مدرسه است. ما تلاش می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که هر کودک از حمایت لازم برای موفقیت تحصیلی و شخصی برخوردار است. این موضوع شامل رسیدگی به مسائلی مانند قلدری، سلامت روان، پویایی خانواده و ناتوانی های یادگیری خواهد بود.”

ما اینجا هستیم تا مطمئن شویم که هر کودک بدون توجه به پیشینه یا چالش‌هایش، فرصتی برابر برای یادگیری و رشد دارد.»


نتیجه گیری: ماهیت چندوجهی مددکاری اجتماعی

همانطور که از این دیدگاه‌های گوناگون دیدیم، مددکاری اجتماعی حوزه گسترده‌ای است که بر بسیاری از جنبه‌های زندگی انسان و جامعه تأثیر می‌گذارد. مددکاری اجتماعی حرفه ای است که نیاز به شفقت، تاب آوری و تعهد عمیق به عدالت اجتماعی دارد.

مددکاران اجتماعی چه با افراد، چه جوامع و چه در مقیاس جهانی کار کنند، نقشی حیاتی در ایجاد دنیایی عادلانه تر و دلسوزتر دارند.

از تمرین بالینی تا سازماندهی جامعه، از مدارس تا توسعه بین المللی، مددکاری اجتماعی با ارزش های اصلی خدمات، عدالت اجتماعی، منزلت و ارزش افراد، اهمیت روابط انسانی، صداقت و شایستگی عجین شده است.

The Multifaceted Nature of Social Work
The Multifaceted Nature of Social Work

مددکاری اجتماعی حوزه ای است که به طور مداوم برای پاسخگویی به نیازهای در حال تغییر جامعه در حال رشد و تکامل است، مددکاری اجتماعی همواره با هدف توانمندسازی افراد و جوامع برای غلبه بر چالش ها و دستیابی به پتانسیل کامل خود فعالیت می کند.

از آنجایی که جهان ما با مسائل اجتماعیِ پیچیده‌تری روبه‌رو می‌شود، نقش مددکاری اجتماعی هر لحظه بسیار مهم‌تر می‌شود. این موضوع به مثابه چراغ امید است که به شکل خستگی ناپذیر، برای ایجاد دنیایی که در آن همه فرصت پیشرفت داشته باشند کار می کند.

As we’ve seen from these diverse perspectives, social work is a expansive field that touches on many aspects of human life and society

It’s a profession that requires compassion, resilience, and a deep commitment to social justice. Whether working with individuals, communities, or on a global scale, social workers play a vital role in creating a more equitable and caring world

From clinical practice to community organizing, from schools to international development, social work is united by its core values of service, social justice, dignity and worth of the person, importance of human relationships, integrity, and competence

It’s a field that continually evolves to meet the changing needs of society, always with the goal of empowering individuals and communities to overcome challenges and reach their full potential

As our world faces increasingly complex social issues, the role of social work becomes ever more crucial. It stands as a beacon of hope, working tirelessly to create a world where everyone has the opportunity to thrive

 

مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا