به گزارش وبسایت مددکاری اجتماعی ۲۰۱۵؛ رییس سازمان بهزیستی از تلاش تیم مشاوره و مددکاران این سازمان برای پاسخگویی به تمامی تماسها با سامانه مشاوره ۱۴۸۰ خبر داد. انوشیروان محسنی بندپی با بیان اینکه سال گذشته به حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تماس از سوی شهروندان با خط مشاوره ۱۴۸۰ پاسخ داده شد، افزود: پشتوانه این سامانه یک تیم مددکاری قوی با ظرفیت علمی و تخصصی و کارشناسی بالاست که تمام تخصص خود را برای پاسخگویی درخور به شهروندان به کار می گیرند. وی ادامه داد: مشاوران سازمان بهزیستی در سامانه ۱۴۸۰ برای هر تماس مردمی حدود ۲۰ دقیقه تا یک ساعت زمان صرف می کنند تا به ابعاد مشکلات شهروندان از طریق ارائه نظرات علمی و خدمات تخصصی پیشگیرانه پرداخته شود. رییس سازمان بهزیستی تاکید کرد: در کنار سامانه ۱۴۸۰ خط تلفنی اورژانس اجتماعی ۱۲۳ پیش بینی شده که به مشکلات خانواده ها رسیدگی می کند و با حضور فیزیکی، اقدامات لازم را انجام می دهد. محسنی بندپی شبکه کلینیک های مددکاری اجتماعی را دیگر بازوی اجرایی سازمان بهزیستی دانست و اضافه کرد: سازمان بهزیستی به صورت هدفمند از کلینیک های مددکاری اجتماعی خرید خدمت می کند و بخشی از فعالیت های اجرایی سازمان را این مراکز برعهده دارند. وی با اشاره به وجود فشارهای اجتماعی و اضطراب ها و تاثیر آن روی سلامت روان و جسمانی مردم خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که با پاسخگویی به تمامی تماس های دریافتی شهروندان با سامانه ۱۴۸۰ بتوانیم بخشی از نیازهای مشاوره ای مردم را پاسخ بدهیم، زیرا در کنار کوشش برای پیشگیری از اختلالات روانی، اقدامات درمانی برای افراد آسیب دیده بسیار مهم است.
منبع: مهر