تاریخچه تمرین مددکاری اجتماعی

سوالات چندگزینه ای با موضوع تاریخچه تمرین مددکاری اجتماعی: توسعه آموزش میدانی (همراه با پاسخ های صحیح)

تاریخچه تمرین مددکاری اجتماعی

سوالات چندگزینه ای با موضوع تاریخچه تمرین مددکاری اجتماعی: توسعه آموزش میدانی 
۲۵ MCQ on History of Social Work Practicum: Development of Field Education

قسمت یازدهم از مجموعه ۵۵ قسمتی آزمونهای چندگزینه ای مبتنی بر «تاریخچه تمرین مددکاری اجتماعی: توسعه آموزش میدانی» منتشر می گردد. شما میتوانید دانش خود را نسبت به «تاریخچه تمرین مددکاری اجتماعی: توسعه آموزش میدانی» محک بزنید!

۱. آغاز آموزش میدانی ساختاریافته مددکاری اجتماعی را می توان به کدام دهه جستجو کرد؟
الف) دهه ۱۸۹۰
ب) دهه ۱۹۲۰
ج) دهه ۱۹۵۰
د) دهه ۱۹۸۰
پاسخ: الف) دهه ۱۸۹۰

۲. «کنفرانس نشویل Nashville Conference » در سال ۱۹۱۲ نقطه عطف مهمی را در تاریخ آموزش مددکاری اجتماعی رقم زد. روی چه چیزی تاکید داشت؟
الف) نیاز به برنامه درسی استاندارد در آموزش مددکاری اجتماعی
ب) اهمیت دانش نظری بر تجربه عملی
ج) نقش فناوری در عمل مددکاری اجتماعی
د) حذف آموزش میدانی از برنامه های مددکاری اجتماعی
پاسخ: الف) نیاز به برنامه درسی استاندارد در آموزش مددکاری اجتماعی

۳. «هزینه الن گیتس استار» در سال ۱۹۲۰ برای حمایت از کدام جنبه از آموزش مددکاری اجتماعی تأسیس شد؟
الف) آموزش و تحقیق میدانی
ب) مطالعات نظری
ج) مهارت های اداری
د) تلاش های حمایتی
جواب: الف) آموزش و تحقیق میدانی

۴. ظهور “جنبش نظرسنجی” در آموزش مددکاری اجتماعی در اوایل قرن بیستم با هدف:
الف) انجام مطالعات جامع در مورد شرایط اجتماعی برای اطلاع از عملکرد مددکاری اجتماعی
ب) استاندارد کردن برنامه درسی مددکاری اجتماعی در همه دانشگاه ها
ج) بی نیازی به آموزش عملی
د) صرفاً بر تحقیقات دانشگاهی تمرکز کنید
پاسخ: الف) انجام مطالعات جامع در مورد شرایط اجتماعی برای اطلاع از عملکرد مددکاری اجتماعی

۵. «گزارش ماس Moss Report» در سال ۱۹۲۹ اهمیت کدام عنصر را در آموزش مددکاری اجتماعی برجسته کرد؟
الف) آموزش میدانی
ب) دروس نظری
ج) تشریفات اداری
د) دستورالعمل های اخلاقی
پاسخ: الف) آموزش میدانی

۶. اولین «همایش کار میدانی در آموزش مددکاری اجتماعی» در چه سالی برگزار شد؟
الف) ۱۹۲۳
ب) ۱۹۳۵
ج) ۱۹۴۸
د) ۱۹۶۲
جواب: الف) ۱۹۲۳

۷. «پروژه میلواکی» در دهه ۱۹۳۰ بر کدام جنبه از آموزش مددکاری اجتماعی متمرکز بود؟
الف) ادغام سازماندهی و حمایت اجتماعی در آموزش میدانی
ب) حذف آموزش میدانی از برنامه درسی
ج) تأکید انحصاری بر روی موارد فردی در آموزش میدانی
د) استانداردسازی دانش نظری در سراسر دانشگاه ها
پاسخ: الف) گنجاندن تشکیلات اجتماعی و حمایت در آموزش میدانی

۸. «مدل هارتفورد-گالودت» در دهه ۱۹۴۰ بر آموزش میدانی در آموزش مددکاری اجتماعی برای چه جمعیتی تأکید داشت؟
الف) افراد ناشنوا
ب) کودکان
ج) سالمندان
د) افراد بی خانمان
جواب: الف) افراد ناشنوا

۹. بیانیه خط مشی «شورای آموزش مددکاری اجتماعی (CSWE)» در سال ۱۹۵۲ تاکید کرد:
الف) ادغام تمرین میدانی با دروس دانشگاهی
ب) کنار گذاشتن تمرین میدانی از آموزش مددکاری اجتماعی
ج) تسلط دروس نظری در برنامه های مددکاری اجتماعی
د) ممنوعیت آموزش میدانی
پاسخ: الف) ادغام تمرین میدانی با دروس دانشگاهی

۱۰. «رویکرد شایستگی محور» در آموزش میدانی در چه دوره ای پدید آمد؟
الف) دهه ۱۹۷۰
ب) دهه ۱۹۸۰
ج) دهه ۱۹۹۰
د) دهه ۲۰۰۰
پاسخ: الف) دهه ۱۹۷۰

۱۱. «سیاست آموزشی و استانداردهای اعتباربخشی» در سال ۱۹۹۴ توسط CSWE اهمیت موارد زیر را تقویت کرد:
الف) آموزش میدانی نتیجه گرا با تمرکز بر شایستگی ها
ب) دانش نظری بالاتر از تجربه عملی
ج) حذف آموزش میدانی از برنامه های مددکاری اجتماعی
د) تخصص محدود در آموزش میدانی
پاسخ: الف) آموزش میدانی نتیجه گرا با محوریت شایستگی ها

۱۲. “آموزش امضایی” در آموزش مددکاری اجتماعی به موارد زیر اشاره دارد:
الف) روشهای مشخصه آموزش، یادگیری و تمرین مددکاری اجتماعی در آموزش میدانی
ب) تمرکز غالب بر دانش نظری در برنامه های مددکاری اجتماعی
ج) حذف تمرین میدانی در برنامه درسی مددکاری اجتماعی
د) تأکید بر رویدادهای تاریخی در آموزش مددکاری اجتماعی
پاسخ: الف) روشهای ویژه آموزش، یادگیری و تمرین مددکاری اجتماعی در آموزش میدانی

تاریخچه تمرین مددکاری اجتماعی
تاریخچه تمرین مددکاری اجتماعی

۱۳. جنبش “آموزش میدانی جهانی” در چه دهه ای شتاب گرفت؟
الف) دهه ۲۰۰۰
ب) دهه ۱۹۹۰
ج) دهه ۱۹۸۰
د) دهه ۲۰۱۰
پاسخ: الف) دهه ۲۰۰۰

۱۴. ظهور تکنولوژی آموزش میدانی را تحت تأثیر قرار داده است:
الف) افزایش نظارت میدانی از طریق بسترهای مجازی
ب) جایگزینی تمرین میدانی با دوره های آنلاین
ج) کاهش اهمیت آموزش میدانی
د) رفع نیاز به نمایندگی های میدانی
پاسخ: الف) افزایش نظارت میدانی از طریق بسترهای مجازی

۱۵. «موج چهارم آموزش میدانی» تاکید می کند:
الف) دیدگاه های متنوع و تقاطع در آموزش میدانی
ب) محرومیت جمعیت خاصی از آموزش میدانی
ج) تأکید بیش از حد بر جنبه های اداری مددکاری اجتماعی
د) استانداردسازی آموزش های میدانی در سراسر دانشگاه ها
پاسخ: الف) دیدگاه های متنوع و متقاطع بودن در آموزش میدانی

۱۶. چه کسی پیشگام در توسعه اولیه رشته عملی در آموزش مددکاری اجتماعی است؟
الف) جین آدامز
ب) مری ریچموند
ج) فلورانس هالیس
د) هری هاپکینز
پاسخ: الف) جین آدامز

۱۷. “انجمن های سازمان خیریه” (COS) در اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ بر این موضوع تاکید نمودند:
الف) بشردوستی علمی و موردی فردی در عمل میدانی
ب) سازماندهی جامعه و کار گروهی در عمل میدانی
ج) حذف تمرین میدانی از آموزش مددکاری اجتماعی
د) حمایت از دانش نظری در آموزش مددکاری اجتماعی
جواب: الف) بشردوستیِ علمی و موردی فردی در عمل میدانی

۱۸. «جنبش خانه سکونت» در اواخر قرن ۱۹، که نمونه آن هال هاوس بود، تأکید کرد:
الف) مشارکت در کار اجتماعی مستقیم و مشارکت جامعه در آموزش میدانی
ب) آموزش نظری دقیق در آموزش مددکاری اجتماعی
ج) حذف تمرین میدانی از برنامه درسی
د) تخصص محدود در آموزش میدانی
پاسخ: الف) مشارکت مستقیم در مددکاری اجتماعی و مشارکت جامعه در آموزش میدانی

۱۹. تأسیس «مدرسه کالج اسمیت برای مددکاری اجتماعی» در سال ۱۹۱۸ نقش بسزایی در موارد زیر ایفا کرد:
الف) شکل دادن به ساختار و محتوای آموزش مددکاری اجتماعی، از جمله تمرین میدانی
ب) استثناء آموزش میدانی از برنامه های مددکاری اجتماعی
ج) ارتقاء دانش نظری بر تجربه عملی
د) رفع نیاز به نمایندگی های میدانی
پاسخ: الف) شکل دادن به ساختار و محتوای آموزش مددکاری اجتماعی از جمله تمرین میدانی

۲۰. توسعه “آموزش مددکاری اجتماعی عمومی” با هدف آماده سازی دانشجویان برای:
الف) نقش ها و جمعیت های متنوع در زمینه مددکاری اجتماعی
ب) نقش های تخصصی در مددکاری اجتماعی
ج) سمت های اداری در موسسات مددکاری اجتماعی
د) تحقیق نظری در مددکاری اجتماعی
پاسخ: الف) نقش ها و جمعیت های متنوع در زمینه مددکاری اجتماعی

۲۱. “کنفرانس تیتیکات Titicut Conference” در سال ۱۹۵۸ نیاز به موارد زیر را برجسته کرد:
الف) بهبود هماهنگی بین مدارس مددکاری اجتماعی و سازمان های میدانی
ب) حذف آموزش میدانی از برنامه های مددکاری اجتماعی
ج) پایبندی دقیق به دانش نظری در مددکاری اجتماعی
د) خصوصی سازی آموزش مددکاری اجتماعی
پاسخ: الف) بهبود هماهنگی بین مدارس مددکاری اجتماعی و سازمان های میدانی

۲۲. توسعه “شورای آموزش مددکاری اجتماعی (CSWE)” در سال ۱۹۵۲ با هدف:
الف) استانداردهایی برای آموزش مددکاری اجتماعی از جمله آموزش میدانی ایجاد کنید
ب) آموزش میدانی را از برنامه های مددکاری اجتماعی حذف کنید
ج) فقط دروس نظری در آموزش مددکاری اجتماعی را ترویج دهید
د) دامنه عمل مددکاری اجتماعی را محدود کنید
پاسخ: الف) استانداردهای آموزش مددکاری اجتماعی از جمله آموزش میدانی را وضع نمایند

۲۳. «رویکرد موردی رادیکال» در دهه ۱۹۷۰ تأکید کرد:
الف) تغییرات اجتماعی و مداخلات ساختاری در عمل میدانی
ب) حذف تمرین میدانی از برنامه درسی
ج) تخصص محدود در آموزش میدانی
د) دانش نظری بر تجربه عملی
پاسخ: الف) تغییرات اجتماعی و مداخلات ساختاری در عمل میدانی

۲۴. «مدل سازماندهی جامعه» در دهه ۱۹۸۰ بر موارد زیر تمرکز داشت:
الف) توانمندسازی جوامع و حمایت از عدالت اجتماعی در عمل میدانی
ب) آموزش نظری دقیق در مددکاری اجتماعی
ج) محدود کردن تعاملات با مشتریان در عمل میدانی
د) رفع نیاز به نمایندگی های میدانی
پاسخ: الف) توانمندسازی جوامع و حمایت از عدالت اجتماعی در عمل

۲۵. ظهور “آموزش از راه دور” در اواخر قرن ۲۰ تحت تاثیر آموزش میدانی توسط:
الف) ارتقاء تاب آوری در تمرینات میدانی از طریق پلتفرم های آنلاین
ب) حذف تمرین میدانی از برنامه درسی
ج) محدود کردن دسترسی به آژانس های میدانی
د) کاهش اهمیت آموزش میدانی
پاسخ: الف) ارتقاء تاب آوری در تمرینات میدانی از طریق بسترهای آنلاین

تاریخچه تمرین مددکاری اجتماعی

تاریخچه تمرین مددکاری اجتماعی

قسمت یازدهم از مجموعه ۵۵ قسمتی آزمونهای چندگزینه ای مبتنی بر «تاریخچه تمرین مددکاری اجتماعی: توسعه آموزش میدانی» منتشر می گردد.

مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا