تاب آوری در برابر احساسات خودکشی

خودکشی اغلب یک راه حل دائمی برای یک مشکل موقت است

تاب آوری در برابر احساسات خودکشی

تاب آوری در برابر احساسات خودکشی: بسیاری از مردم متوجه می شوند که صحبت در مورد احساسات می تواند ناراحتی آنها را کاهش دهد. اگر اکنون احساس ناراحتی یا خودکشی دارید و نیاز دارید با کسی صحبت کنید، کسانی هستند که به شما بخوبی گوش دهند.

یک خط کمک بحران در نزدیکی خود پیدا کنید.

هر سال حدود ۷۰۰۰۰۰ نفر جان خود را از دست می دهند. حتی در جوامعی که خودکشی غیرقانونی یا تابو است، مردم همچنان خود را می کشند. با این حال، برای هر فردی که بر اثر خودکشی می‌میرد، تعداد زیادی از افراد دیگر به شدت دست به خودکشی می‌زدند، اما کمک و حمایت دریافت کردند و به زندگی خود پایان ندادند. تاب آوری در برابر احساسات خودکشی

برای بسیاری از افرادی که احساس خودکشی می کنند، به نظر می رسد راه دیگری وجود ندارد. مرگ دنیای آنها را در آن لحظه توصیف می کند و قدرت احساسات خودکشی آنها را نباید دست کم گرفت – آنها واقعی و قدرتمند و فوری هستند. هیچ درمان جادویی وجود ندارد.

اما این نیز درست است که:

خودکشی اغلب یک راه حل دائمی برای یک مشکل موقت است

– زمانی که ما افسرده هستیم، تمایل داریم مسائل را از منظر بسیار محدود لحظه حال ببینیم. یک هفته یا یک ماه بعد، ممکن است همه چیز کاملاً متفاوت به نظر برسد. تاب آوری در برابر احساسات خودکشی
– اکثر افرادی که زمانی به کشتن خود فکر می کردند، اکنون از زنده بودن خود خوشحال هستند. آنها می گویند که نمی خواستند به زندگی خود پایان دهند – آنها فقط می خواستند درد را متوقف کنند.

تاب آوری در برابر احساسات خودکشی
تاب آوری در برابر احساسات خودکشی

مهمترین قدم این است که با کسی صحبت کنید. افرادی که احساس خودکشی دارند نباید سعی کنند به تنهایی پیش بروند. آنها باید اکنون به دنبال کمک باشند.

با خانواده یا دوستان صحبت کنید. صحبت کردن با یکی از اعضای خانواده یا یک دوست یا همکار می تواند آرامش زیادی به همراه داشته باشد.
با یک دوست خیلی خوب صحبت کنید. برخی افراد نمی توانند با خانواده یا دوستان صحبت کنند. بعضی ها راحت تر با غریبه صحبت می کنند. در سرتاسر دنیا مراکز دوستی وجود دارد که داوطلبانی برای گوش دادن آموزش دیده اند. اگر تماس خیلی سخت است، فرد می تواند ایمیلی ارسال کند. برخی از مراکز به افرادی که مراجعه می کنند کمک حضوری می کنند و برخی از طریق چت اینترنتی یک به یک و پاسخ به پیامک های متنی کمک می کنند.
با یک پزشک صحبت کنید اگر فردی دوره طولانی تری از احساس ضعف یا خودکشی را پشت سر می گذارد، ممکن است از افسردگی بالینی رنج ببرد. این یک وضعیت پزشکی است و معمولاً توسط پزشک از طریق تجویز دارو و/یا ارجاع به درمان قابل درمان است.

سایر مشکلات سلامت روان و همچنین سوء مصرف مواد خطر افکار خودکشی را افزایش می دهد و اینها قابل درمان هستند. اولین قدم مراجعه به پزشک یا متخصص سلامت روان است.تاب آوری در برابر احساسات خودکشی

زمان عامل مهمی در «حرکت» است، اما آنچه در آن زمان اتفاق می‌افتد نیز مهم است. هنگامی که فردی احساس خودکشی می کند، باید بلافاصله در مورد احساسات خود صحبت کند. تاب آوری در برابر احساسات خودکشی

مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران
دکمه بازگشت به بالا