فهرست عناوین مطلب
- ۱ آموزش مددکاری اجتماعی: نگاهی به گذشته و چشم اندازها
- ۲ 1. از چه زمانی برنامه های آموزشی رسمی مددکاری اجتماعی در ایالات متحده شروع به ظهور کرد؟
- ۳ 2. اولین مدرسه مددکاری اجتماعی در ایالات متحده کدام است؟
- ۴ 3. در سالهای اولیه آموزش مددکاری اجتماعی، تمرکز اولیه برنامه درسی بر چه بود؟
- ۵ 4. اهمیت گزارش فلکسنر (۱۹۱۵) برای آموزش مددکاری اجتماعی چه بوده است؟
- ۶ 5. کدام سازمان مسئول اعتباربخشی برنامه های آموزش مددکاری اجتماعی در ایالات متحده است؟
- ۷ 6. آموزش مددکاری اجتماعی معاصر بر اهمیت کدام رویکرد تأکید دارد؟
- ۸ 7. در دهه های اخیر، چه گرایش کلیدی در آموزش مددکاری اجتماعی پدیدار شده است؟
- ۹ 8. کدام یک از موارد زیر هدف اصلی آموزش مددکاری اجتماعی است؟
- ۱۰ 9. آموزش مددکاری اجتماعی اغلب بر دیدگاه فرد در محیط تأکید دارد. این به چه معناست؟
- ۱۱ 10. آموزش میدانی چه نقشی در برنامه های مددکاری اجتماعی دارد؟
- ۱۲ 11. آموزش مددکاری اجتماعی بر کسب کدام مجموعه از مهارت ها متمرکز است؟
- ۱۳ 12. در سال های اخیر، چه چیزی در آموزش مددکاری اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است؟
- ۱۴ 13. آموزش مددکاری اجتماعی به طور فزاینده ای به اهمیت شایستگی فرهنگی پی برده است. این شامل چه چیزی است؟
- ۱۵ 14. در آموزش مددکاری اجتماعی، هدف اولیه از یک کارآموزی یا کارآموزی میدانی چیست؟
- ۱۶ 15. چالش کلیدی پیش روی آموزش مددکاری اجتماعی در عصر مُدرن چیست؟
- ۱۷ 16. تمرکز اولیه رویکرد “عمومی” آموزش مددکاری اجتماعی چیست؟
- ۱۸ 17. کدام یک از موارد زیر یک پیامد بالقوه آموزش مددکاری اجتماعی نیست؟
- ۱۹ 18. فناوری در سالهای اخیر چگونه بر آموزش مددکاری اجتماعی تأثیر گذاشته است؟
- ۲۰ 19. نقش اصلی نهادهای اعتباربخشی مانند CSWE در آموزش مددکاری اجتماعی چیست؟
- ۲۱ 20. در زمینه آموزش مددکاری اجتماعی، اصطلاح “مقام پیشرفته” معمولاً به چه چیزی اشاره دارد؟
- ۲۲ 21. کدام اصول اخلاقی در آموزش مددکاری اجتماعی مورد تاکید است؟
- ۲۳ 22. هدف اولیه «منشور اخلاقی» در آموزش مددکاری اجتماعی چیست؟
- ۲۴ 23. پژوهش چه نقشی در آموزش مددکاری اجتماعی معاصر دارد؟
- ۲۵ 24. هدف از ادغام تئوری و عمل در آموزش مددکاری اجتماعی چیست؟
- ۲۶ 25. اهمیت یادگیری مادام العمر در آموزش مددکاری اجتماعی چیست؟
آموزش مددکاری اجتماعی: نگاهی به گذشته و چشم اندازها
25 سوال چندگزینه ای همراه با پاسخ در مورد آموزش مددکاری اجتماعی: نگاهی به گذشته و چشم اندازها
۲۵ MCQ question with answer on Social Work Education: Retrospect and Prospects
قسمت هفتم از مجموعه ۵۵ قسمتی آزمونهای چندگزینه ای مبتنی بر «آموزش مددکاری اجتماعی: نگاهی به گذشته و چشم اندازها» منتشر می گردد. شما میتوانید دانش خود را نسبت به «آموزش مددکاری اجتماعی با مروری بر تاریخ تا چشم اندازهای آینده» محک بزنید!آموزش مددکاری اجتماعی: نگاهی به گذشته و چشم اندازها
۱. از چه زمانی برنامه های آموزشی رسمی مددکاری اجتماعی در ایالات متحده شروع به ظهور کرد؟
الف) اوایل قرن بیستم
ب) قرن ۱۹م
ج) اواخر قرن ۱۸
د) اواسط قرن بیست و یکم
پاسخ: الف) اوایل قرن بیستم
۲. اولین مدرسه مددکاری اجتماعی در ایالات متحده کدام است؟
الف) مدرسه مددکاری اجتماعی نیویورک
ب) مدرسه کالج اسمیت برای مددکاری اجتماعی
ج) دانشکده مدیریت خدمات اجتماعی دانشگاه شیکاگو
د) دانشکده مددکاری اجتماعی دانشگاه بوستون
پاسخ: الف) مدرسه مددکاری اجتماعی نیویورک
۳. در سالهای اولیه آموزش مددکاری اجتماعی، تمرکز اولیه برنامه درسی بر چه بود؟
الف) تکنیک های درمان بالینی
ب) وکالت و تحلیل سیاست
ج) سازماندهی جامعه
د) مدیریت پرونده
پاسخ: الف) تکنیک های درمان بالینی
۴. اهمیت گزارش فلکسنر (۱۹۱۵) برای آموزش مددکاری اجتماعی چه بوده است؟
الف) از افزایش تنوع در برنامه های مددکاری اجتماعی حمایت می کند
ب) استانداردهای بالاتر و حرفه ای شدن توصیه می شود
ج) پیشنهاد حذف آموزش مددکاری اجتماعی
د) حمایت از گسترش آموزش حرفه ای
پاسخ: ب) استانداردهای بالاتر و حرفه ای شدن توصیه می شود
۵. کدام سازمان مسئول اعتباربخشی برنامه های آموزش مددکاری اجتماعی در ایالات متحده است؟
الف) شورای آموزش مددکاری اجتماعی (CSWE)
ب) انجمن ملی مددکاران اجتماعی (NASW)
ج) انجمن آمریکایی مددکاران اجتماعی (AASW)
د) هیئت اعتباربخشی مددکاری اجتماعی (SWAB)
پاسخ: الف) شورای آموزش مددکاری اجتماعی (CSWE)
۶. آموزش مددکاری اجتماعی معاصر بر اهمیت کدام رویکرد تأکید دارد؟
الف) رویکرد التقاطی
ب) رویکرد روانکاوی
ج) رویکرد ساختاری
د) رویکرد شخص محور
جواب: الف) رویکرد التقاطی
۷. در دهه های اخیر، چه گرایش کلیدی در آموزش مددکاری اجتماعی پدیدار شده است؟
الف) افزایش تمرکز بر روی حوزه های تمرین تخصصی
ب) استثناء دروس پژوهش محور
ج) کاهش تأکید بر اخلاق و ارزشها
د) تاکید بر برنامه های یادگیری فردی
پاسخ: الف) افزایش تمرکز در زمینه های تمرین تخصصی
۸. کدام یک از موارد زیر هدف اصلی آموزش مددکاری اجتماعی است؟
الف) پرورش حس نخبه گرایی در میان مددکاران اجتماعی
ب) ارتقای جایگاه و شناخت حرفه
ج) محدود کردن حوزه عمل برای مددکاران اجتماعی
د) تشویق به رقابت بین دانشجویان مددکاری اجتماعی
جواب: ب) ارتقاء جایگاه و شناخت حرفه آموزش مددکاری اجتماعی: نگاهی به گذشته و چشم اندازها
۹. آموزش مددکاری اجتماعی اغلب بر دیدگاه فرد در محیط تأکید دارد. این به چه معناست؟
الف) درک افراد بدون در نظر گرفتن بافت اجتماعی آنها
ب) تمرکز صرفاً بر مسائل اجتماعی بدون در نظر گرفتن افراد
ج) ادغام فرد و بافت اجتماعی آنها در ارزیابی و مداخله
د) بی توجهی به اهمیت شایستگی فرهنگی
پاسخ: ج) ادغام فرد و بافت اجتماعی آنها در ارزیابی و مداخله
۱۰. آموزش میدانی چه نقشی در برنامه های مددکاری اجتماعی دارد؟
الف) اختیاری است و برای فارغ التحصیلی الزامی نیست
ب) تجربه عملی و ادغام یادگیری در کلاس را فراهم می کند
ج) در درجه اول یک دوره تئوری بدون کاربرد عملی است
د) نیاز به درس سنتی را جایگزین می کند
پاسخ: ب) تجربه عملی و ادغام با یادگیری کلاس را فراهم می کند
۱۱. آموزش مددکاری اجتماعی بر کسب کدام مجموعه از مهارت ها متمرکز است؟
الف) فقط مهارت های فنی
ب) فقط مهارت های اداری
ج) شایستگی برای تمرین موثر با افراد، خانواده ها، گروه ها، سازمان ها و جوامع
د) فقط مهارت های تحصیلی
پاسخ: ج) شایستگی برای تمرین مؤثر با افراد، خانواده ها، گروه ها، سازمان ها و جوامع
۱۲. در سال های اخیر، چه چیزی در آموزش مددکاری اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است؟
الف) کاهش اهمیت مسائل عدالت اجتماعی
ب) تأکید بیش از حد بر تحقیق و تئوری به قیمت از دست دادن مهارت های عملی
ج) عدم همکاری با سایر مشاغل
د) بی توجهی به اصول اخلاقی در درس
پاسخ: ب) تأکید بیش از حد بر تحقیق و نظریه به قیمت از دست دادنِ مهارت های عملی
۱۳. آموزش مددکاری اجتماعی به طور فزاینده ای به اهمیت شایستگی فرهنگی پی برده است. این شامل چه چیزی است؟
الف) درک و ارزش گذاری تنوع برای کار موثر با جمعیت های مختلف
ب) تمرکز بر یک گروه فرهنگی واحد برای تخصص در عمل
ج) نادیده گرفتن تفاوت های فرهنگی برای یک رویکرد استاندارد
د) پرهیز از تماس با جمعیت های مختلف برای جلوگیری از سوء تفاهم
پاسخ: الف) درک و ارزش گذاری تنوع برای کار موثر با جمعیت های مختلف (آشنایی ببا بوم زیست های اجتماعی- فرهنگی)
۱۴. در آموزش مددکاری اجتماعی، هدف اولیه از یک کارآموزی یا کارآموزی میدانی چیست؟
الف) جایگزینی برای یادگیری کلاسی
ب) ایجاد وقفه از دروس دانشگاهی
ج) به کار بردن دانش نظری در تنظیمات دنیای واقعی تحت نظارت
د) اجازه دادن به دانش آموزان برای انتخاب درس خود
پاسخ: ج) اِعمال دانش نظری در محیط های واقعی تحت نظارت
۱۵. چالش کلیدی پیش روی آموزش مددکاری اجتماعی در عصر مُدرن چیست؟
الف) تقاضای ناکافی برای مددکاران اجتماعی
ب) تعادل سنت با نیازها و انتظارات اجتماعی در حال تحول
ج) مازاد مربیان واجد شرایط
د) فقدان برنامه درسی استاندارد در بین مؤسسات
پاسخ: ب) متعادل سازیِ سنت ها با نیازها و انتظارات اجتماعیِ در حال تحول
۱۶. تمرکز اولیه رویکرد “عمومی” آموزش مددکاری اجتماعی چیست؟
الف) تخصص در یک حوزه عملی واحد
ب) آمادگی برای موقعیت های تحقیقاتی پیشرفته
ج) فراهم آوردن پایه وسیع دانش و مهارت
د) آموزش انحصاری مفاهیم نظری
پاسخ: ج) فراهم آوردن پایه وسیع دانش و مهارت آموزش مددکاری اجتماعی: نگاهی به گذشته و چشم اندازها
۱۷. کدام یک از موارد زیر یک پیامد بالقوه آموزش مددکاری اجتماعی نیست؟
الف) تبدیل شدن به یک درمانگر بالینی مجاز
ب) کار در تحلیل سیاست و حمایت
ج) پیگیری شغلی در زمینه جراحی پزشکی
د) مددکار اجتماعی مدرسه شدن
پاسخ: ج) ادامه شغل در رشته جراحی پزشکی
۱۸. فناوری در سالهای اخیر چگونه بر آموزش مددکاری اجتماعی تأثیر گذاشته است؟
الف) تمرینات میدانی را منسوخ کرده است.
ب) منجر به حذف برنامه های آنلاین شده است.
ج) یادگیری آنلاین و نظارت مجازی را تسهیل کرده است.
د) از اهمیت اخلاق در مددکاری اجتماعی کاسته است.
پاسخ: ج) یادگیری آنلاین و نظارت مجازی را تسهیل کرده است.
۱۹. نقش اصلی نهادهای اعتباربخشی مانند CSWE در آموزش مددکاری اجتماعی چیست؟
الف) کمک مالی به دانشجویان
ب) حمایت از افزایش شهریه
ج) اطمینان از اینکه برنامه های مددکاری اجتماعی با استانداردهای کیفیت تعیین شده مطابقت دارد
د) ترویج رقابت بین مدارس مددکاری اجتماعی
پاسخ: ج) حصول اطمینان از اینکه برنامه های مددکاری اجتماعی با استانداردهای کیفیت تعیین شده مطابقت دارد
۲۰. در زمینه آموزش مددکاری اجتماعی، اصطلاح “مقام پیشرفته” معمولاً به چه چیزی اشاره دارد؟
الف) برنامه هایی برای دانش آموزان با تحصیلات قبلی محدود
ب) برنامه های تسریع شده برای مددکاران اجتماعی با تجربه
ج) برنامه های بدون نیاز به دوره عملی
د) برنامه های منحصرا برای دانشجویان بین المللی
پاسخ: ب) برنامه های تسریع شده برای مددکاران اجتماعیِ با تجربه
۲۱. کدام اصول اخلاقی در آموزش مددکاری اجتماعی مورد تاکید است؟
الف) فقط رازداری و عدم تبعیض
ب) رازداری، عدم تبعیض و شایستگی
ج) هیچ، زیرا اخلاق مربوط به مددکاری اجتماعی نیست
د) فقط شایستگی و عدالت اجتماعی
پاسخ: ب) رازداری، عدم تبعیض و شایستگی آموزش مددکاری اجتماعی: نگاهی به گذشته و چشم اندازها
۲۲. هدف اولیه «منشور اخلاقی» در آموزش مددکاری اجتماعی چیست؟
الف) ترویج رفتارهای غیراخلاقی
ب) ارائه راهنمایی در مورد رفتار حرفه ای
ج) تشویق سرقت ادبی
د) اجرای مقررات سختگیرانه در مورد مددکاران اجتماعی
پاسخ: ب) راهنمایی در مورد رفتار حرفه ای آموزش مددکاری اجتماعی: نگاهی به گذشته و چشم اندازها
۲۳. پژوهش چه نقشی در آموزش مددکاری اجتماعی معاصر دارد؟
الف) به طور کامل از برنامه درسی حذف شده است.
ب) تنها تمرکز برنامه های مددکاری اجتماعی است.
ج) برای اطلاع از تمرین مبتنی بر شواهد در دوره آموزشی ادغام شده است.
د) فقط برای دوره های مقطع دکتری محفوظ است.
پاسخ: ج) برای اطلاع رسانی تمرینِ مبتنی بر شواهد در دوره آموزشی ادغام شده است.
۲۴. هدف از ادغام تئوری و عمل در آموزش مددکاری اجتماعی چیست؟
الف) تمرکز انحصاری بر مفاهیم نظری
ب) تاکید بر مهارت های عملی بدون دانش نظری
ج) توسعه متخصصان مددکاری اجتماعی خوب
د) برای رفع نیاز به تمرینات میدانی
پاسخ: ج) توسعه متخصصان مددکاری اجتماعی خوب و موثر
۲۵. اهمیت یادگیری مادام العمر در آموزش مددکاری اجتماعی چیست؟
الف) مربوط به حرفه مددکاری اجتماعی نیست.
ب) حفظ مجوز و به روز ماندن در مورد بهترین شیوه ها ضروری است.
ج) در دوره آموزش اولیه یک بار الزامی است.
د) صرفاً برای دانشگاهیان است، نه متخصصان.
پاسخ: ب) حفظ صلاحیت و شایستگیِ حرفه ای و به روز بودن در رابطه با بهترین شیوه ها ضروری است.