آموزش تاب آوری در بحران در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
آموزش تاب آوری در بحران: به گزارش روابط عمومی مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی؛ به همت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دوره آموزشی تاب آوری در بحران کرونا با محوریت موضوعات «تاب آوری در کودکان و نوجوانان»، «خودمراقبتی بزرگسالان _ خودمراقبتی حرفه ای» و «تاب آوری رسانه ای در بحران کرونا» در مورخ ۱۴۰۰/۰۵/۱۲ برای مددکاران اجتماعی و روانشناسان بالینی آن مجموعه برگزار خواهد شد.
آموزش تاب آوری در بحران
گزارشات تکمیلی از برگزاری این کارگاه متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.
اسامی مدرسین و عناوین موضوعی دوره ها:
تاب آوری چیست؟ تابآوری یک فرایند است
بنابراین تابآوردن را نباید یک خصیصه ثابت اخلاقی- روانی دانست. بلکه فرایندی است که در موقعیتهای مختلف نسبت به رویدادها عوض میشود.
باید بپذیریم که تابآوری روانی یک خصوصیت شخصیتی نیست و باید با تمرینهای مکرر و آموزش ذهنی انفرادی بدست آید.
طبق تحقیقاتی که (David Yeager) و (Carol Dweck) دو تن از اعضای بخش روانشناسی دانشگاه تگزاس با مطالعه بر روی دانشآموزان ارائه دادهاند، تابآوری را نقشی موثر در رشد توانایی آنها یافتهاند. در واقع، وقتی دانشآموزان باور داشته باشند که توانایی ذهنی قابلیت رشد دارد، میتوانند در مواجهه با چالشهای مدرسه و دروس و نمرهگیری، بهتر عمل کنند و استرس کمتری به خود راه دهند.
در نتیجه باید بپذیریم که تابآوری روانی یک خصوصیت شخصیتی نیست و باید با تمرینهای مکرر و آموزش ذهنی انفرادی بدست آید. با توجه به پسزمینههای اخلاقی هر شخص و محیطی که در آن زندگی میکند، میزان و تاثیر این تابآوردن درباره حادثههای مشترک اجتماعی نیز کاملا متفاوت است. به عنوان مثال، تاثیری که حادثه ۱۱ سپتامبر بر یکایک مردم آمریکا داشت به یک شکل نبود.
حال برای اینکه بتوانیم به فردی تبدیل شویم که بتوانیم در برابر چالشها و تراژدیهای مختلف زندگی انعطاف خود را بالا ببریم، نیاز است تا با مولفههای تابآوری آشنا شویم.