رسانه تاب آوری چیست؟

رسانه تاب آوری اجتماعی ایران، به عنوان مرجع رسمی آموزش، پژوهش، نشر کتاب، مقالات تخصصی و تازه های تاب آوری ایران و جهان رونمایی شد و شروع به کار کرد.

رسانه تاب آوری چیست؟

اولین رسانه تاب آوری اجتماعی ایران

مفهوم تاب آوری امروزه به طور گسترده در علوم طبیعی، انسانی و اجتماعی و همچنین در طیف وسیعی از گفتمان های تجاری، اجتماعی و سیاسی استفاده می شود. در عصر خطرات جهانی جدید مانند همه‌گیری، بحران‌های مالی و افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی، انعطاف‌پذیری و تاب آوری جامعه و مردم بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.

رسانه تاب آوری اجتماعی ایران، به عنوان مرجع رسمی آموزش، پژوهش، نشر کتاب، مقالات تخصصی و تازه های تاب آوری ایران و جهان رونمایی شد و شروع به کار کرد

رسانه تاب آوری اجتماعی ایران، تاریخچه تأسیس و اهداف 

مفهوم انعطاف‌پذیری اجتماعی بر توانایی همه گروه‌های جامعه برای عبور از یک شوک یا فاجعه اشاره دارد. تاب آوری و انعطاف افراد یک جامعه در هنگام وقوع یک بحران، می تواند انسجام  تعادل را در آن جامعه حفظ کند. از این رو تاب آوری می تواند نقش بسزای در کیفیت زندگی در مواقع بحرانی ایجاد کند.

رسانه تاب آوری اجتماعی ایران «اطلس فارسی تاب آوری کشور» به عنوان اولین مرجع رسمی تاب آوری اجتماعی کشور در سال ۱۴۰۲ به همت دکتر جواد طلسچی یکتا (مدیر و مؤسس مجموعه رسانه های تاب آوری ایران) تأسیس شد و تحت نظر مستقیم ایشان اداره می شود.

رسانه تاب آوری اجتماعی ایران
رسانه تاب آوری چیست؟

رسانه تاب آوری اجتماعی ایران کجاست؟ 

رسانه تخصصی مددکاری اجتماعی ایرانیان از سال ۱۳۹۳ با درک صحیح اهمیت موضوع تاب آوری برای جامعه ایران، در وهله اول با هدف ارتقاء سطح دانش و آگاهی اجتماعی در زمینه مفهوم واقعی تاب آوری و در مراحل بعدی با هدف آموزش های مجازی و حقیقی در زمینه تاب آوری، با برخورداری از تیم حرفه ای متخصص، اقدام به ایجاد شاخه جدیدی تحت عنوان خانه تاب آوری ایرانیان نمود و تاکنون قریب به یک دهه می باشد که در حوزه تاب آوری فعالیت مطالعاتی و تحقیقاتی دارد.

از ابتدای فعالیت علمی تحقیقی رسانه ایرانیان در زمینه موضوع تاب آوری، در صدد شناسایی و بازتعریف مؤلفه های اجتماعی تاب آوری برآمدیم و با برگزاری میزگردهای تخصصی با مشارکت حداکثری جامعه مددکاران اجتماعی ایرانیان پیرامون موضوع تاب آوری احتماعی، هم افزایی و بارش افکار درخور توجهی صورت گرفت و متعاقباً با تقویت تیم تخصصی خانه تاب آوری ایرانیان، ضرورت ایحاد یک رسانه مستقل (تحت نظارت مجموعه رسانه های ایرانیان) متمرکز بر موضوع تاب آوری احساس شد و بدین ترتیب با همفکری و همراهی دوستان تیم تخصصی خانه تاب آوری ایرانیان زیرساخت های لازم جهت تأسیس رسانه تاب آوری اجتماعی ایجاد شد و نهایتاً در سال ۱۴۰۲ رسانه اطلس فارسی تاب آوری کشور به عنوان اولین رسانه تاب آوری اجتماعی ایران بطور رسمی اعلام حضور نمود و فعالیت خود را آغاز کرد.

با توجه به اهمیت روزافزون ارتقاء تاب آوری جوامع و خصوصاً وجود وبگاه های خانه و باشگاه تاب آوری ایرنیان به عنوان متولیان اصلی حوزه رسانه ای تاب آوری کشور، بر آن شدیم که این ظرفیت رسانه ای تخصصی و هوشمند را به مبحث مهم و ارزشمند تاب آوری با گرایش اجتماعی اخنصاص دهیم.

مدیر و موسس رسانه تاب آوری اجتماعی ایران دکتر جواد طلسچی یکتا
مدیر و موسس رسانه تاب آوری اجتماعی ایران دکتر جواد طلسچی یکتا

بخش های متنوع و امکانات اختصاصی رسانه تاب آوری اجتماعی کشور 

رسانه تاب آوری اجتماعی کشور تحت عنوان اطلس فارسی تاب آوری ایران مجهز به موتور جستجوگر هوشمند با توان بالای رسانه ای می باشد که ضمن رصد لحظه به لحظه اخبار و اطلاعات تاب آوری ایران، با برخورداری از تیم تخصصی مجرب در زمینه تولید محتوای اختصاصی با موضوع تاب آوری اقدام خواهد نمود. بدیهی است در این مسیر از پتانسیل ها و توانمندیهای اعضاء محترم تیم های تخصصی خانه و باشگاه تاب آوری ایرانیان بهره برداری صورت خواهد پذیرفت.

نقشه خبری تاب آوری ایران

یکی از مهمترین بخش های این رسانه می باشد که با استفاده از پلاگین اختصاصی مربوطه، در زمینه رصد و خبرخوانی تاب آوری کشور (تحرکات، اقدامات، همایشات و کنفرانس های خبری در نقاط مختلف ایران) را پوشش خواهد داد.

بخش آموزش های صوتی و تصویری

با امکاناتی در سطح بهترین خبرگزاری های کشور، کلیه اطلاع رسانی های ویدئویی و خصوصاً برنامه های آموزشی انجام یافته توسط خانه تاب آوری ایرانیان را پوشش خواهد داد.

جستجوگر هوشمند خبری اطلس فارسی تاب آوری ایران

با امکاناتی جدید و بسیار قدرتمند رسانه ای و با برخورداری از سرور اختصاصی در سطح عالی، رصد اخبار و اطلاعات اجتماعی و تاب آوری کشور را عهده دار خواهد بود.

امید است کلیه تلاشها و اقدامات صورت گرفته (و نیز در پیش روی این وبسایت)، موجبات رضایت خاطر مخاطبین عزیزمان را فراهم سازد.

 

رسانه تاب آوری اجتماعی ایران در نظر دارد مؤلفه های اجتماعی تاب آوری را بازشناسی، ساختارمند و بازتعریف نماید.

نشانی اینترنتی اولین رسانه تاب آوری اجتماعی ایران

رسانه تاب آوری اجتماعی ایران از طریق نشانی های اینترنتی زیر در دسترس کلیه علاقمندان به حوزه تاب آوری و مددکاری اجتماعی می باشد.

talisweb.ir

socialresilience.ir

مدیر و مؤسس اولین رسانه تاب آوری اجتماعی ایران کیست؟

مدیر و مؤسس اولین رسانه تاب آوری اجتماعی ایران، دکتر جواد طلسچی یکتا (مدیر و موسس مجموعه رسانه های تخصصی مددکاری اجتماعی و تاب آوری ایرانیان) می باشد و کلیه اقدامات و فعالیتهای این رسانه تحت نظر مستقیم ایشان اداره می شود.

اولین رسانه تاب آوری اجتماعی ایران
اولین رسانه تاب آوری اجتماعی ایران
مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران
دکمه بازگشت به بالا