بروز رسانی آذر ۹ام, ۱۳۹۹ ۵:۴۵ بعد از ظهر
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ اخبار اجتماعی 0
ماتئو رنتسی – نخست وزیر ایتالیا – سه شنبه هفته قبل در صدر هیئتی ۲۵۰ نفری شامل تجار و همچنین بازرگانان ایتالیایی به تهران سفر کرد. اگرچه بعد از توافق هستهای، تهران شاهد سفر هیئتهای متعدد اروپایی بود ولی باید توجه داشت آنچه سفر نخست وزیر کشور چکمه را منحصر به فرد کرد، همراهی مسئولان شرکت “ورساچه” بود. شرکت پوشاک و همچنین منزل و خانه مد ورساچه یکی از معروفترین و همچنین بزرگترین برندهای پوشاک و همچنین لوازم آرایشی جهان واقع در میلان ایتالیا می باشد.
بر همین اساس، ایران به عنوان یکی از بزرگترین مصرفکنندگان لوازم آرایشی، همواره مورد توجه شرکتهای پهناور و بزرگ تولیدکننده آن محصول قرار داشته می باشد. اهمیت بازار لوازم آرایشی ایران به حدی می باشد که خبرگزاری رویترز در گزارشی به آن هم پرداخت.
رویتزر در به گفته خود از وجود نامهای تجاری معتبر جهانی در باره لوازم آرایشی زیرا و به درستی که «دولچه و همچنین گابنا» (برند ایتالیایی) و همچنین «لویی ویتون» (برند فرانسوی) و همچنین مواردی دیگر در مغازهها و همچنین فروشگاههای شمال شهرستان تهران و همچنین حضور بعضی نامهای تجاری مجلل مد جهان که در حال وارد شدن مستقیم به ایران خواهند بود، خبر داد و همچنین ارزش بازار لوازم آرایشی ایران را بیش از ۴ میلیارد دلار دانست.
علیرغم تفاوتهای فرهنگی شرکتهای مد دنیا با فرهنگ و همچنین هنر ایران، آن شرکتها جهت تصاحب بازار ۴ میلیارد دلاری کشورمان تلاش گستردهای را آغاز نموده اند. شرکت ورساچه به مانند بسیاری از تولیدکنندگان محصولات دنیای مد، با تبلیغاتی که در تعارض با فرهنگ ایران می باشد و همچنین بهره بری و استفاده گسترده از جاذبه جنسی و زناشویی و جنسی، جهت کالاهای آرایشی خود بازاریابی میکند. با آن وجود، آن شرکت در سفر نخست وزیر ایتالیا به تهران توانسته بود راه نفوذی به بازار ایران بیابد. کالاهایی زیرا و به درستی که عطر، کیف، عینک و همچنین پوشاک ورساچه همواره به عنوان کالاهای لوکس در میان جوانان طرفداران بیشماری داشته می باشد.
روزنامه نویس و خبرنگار رویترز ادعا کرد؛ واقعیت آن هم می باشد که با برداشته شدن تحریمهای اقتصادی و مالی بعد از توافق هستهای، تهران به پولهای بلوکه شده خود دسترسی پیدا کرد. آن امر انگیزه بسیاری به شرکتهای اروپایی جهت معامله با ایران داد. شرکت ورساچه میکوشد با حضور در بازار ایران، دخل و درآمد سالانه ۴۰۸ میلیون یورویی خود را افزایش دهد. سفر نخست وزیر ایتالیا به تهران با امضای ۷ سند همکاری اقتصادی همراه بود. پیشتر در سفر رییس جمهور کشورمان به ایتالیا نیز، توافقنامههایی به ارزش بیش از ۱۷ میلیارد یورو میان دو طرف به امضا رسید. بازار لوازم آرایشی و همچنین پوشاک ایران به عنوان یکی از دوست داشتنی و جذابترین عرصههای اقتصادی، همواره مورد توجه کشورهای اروپایی می باشد.
با آن حال، درآمدهای اقتصادی و مالی را نمیقدرت تنها انگیزه شرکتهای صنعت دنیای مد مانند ورساچه جهت حضور در کشورمان دانست. شرکت ورساچه با بهره بری و استفاده از صدها دختر مدل در سرتاسر جهان، فرهنگ نامناسب و همچنین غربگرایانه را ترویج میکند. آن شرکت با داشتن شعبههای متعدد در سرتاسر جهان، ابزاری جهت نفوذ فرهنگی در کشورها می باشد. واردات محصولات دنیای مد، همچنین و علاوه بر پرکردن جیب کمپانیهای اروپایی باره را جهت تهاجم فرهنگی آنان علیه کشورمان مهیا میکند.
آذر ۰۹, ۱۳۹۹ 0
آذر ۰۲, ۱۳۹۹ 0
آبان ۲۷, ۱۳۹۹ 0
مهر ۰۸, ۱۳۹۹ 0